The Sunday Times of London plans to sue Armstrong

The SportsXchange

The Sunday Times of London reported in an article that it is suing Lance Armstrong for about $1.6 million regarding his 2004 libel action against the newspaper.

Armstrong sued the newspaper after it questioned whether he had been cheating while competing as a cyclist. The case was settled, with the newspaper paying 300,000 pounds (about $483,000) in Armstrong's legal fees.

Since then, an United States Anti-Doping Agency investigation found Armstrong had participated in a massive doping program, and he was stripped of his Tour de France titles.

As a result, The Sunday Times is suing to get its settlement payment returned, plus interest, in addition to its costs for defending the case.

"The total claim is likely to exceed 1 million pounds ($1.6 million)," The Times reported.

The Times reported it sent a letter to Armstrong's lawyers that states: "It is clear that the proceedings were baseless and fraudulent. Your representations that you had never taken performance enhancing drugs were deliberately false."

Win cash prizes, pick a fantasy roster for just one day, join in minutes!

Learn how to play

Contest Entries Entry Fee Prizes Starts (EDT)
EPL $20K Nobody Loses 957/10000 $1 $20000 Saturday 10:00 AM Enter
NBA $10K Tournament [$1K to 1st] 20/2272 $5 $10000 Tomorrow 8:00 PM Enter
NBA $7K Tournament [$1K to 1st] 1/319 $25 $7000 Tomorrow 8:00 PM Enter
View Comments (13)