The Sunday Times of London plans to sue Armstrong

The Sports Xchange
The SportsXchange


The Sunday Times of London reported in an article that it is suing Lance Armstrong for about $1.6 million regarding his 2004 libel action against the newspaper.
Armstrong sued the newspaper after it questioned whether he had been cheating while competing as a cyclist. The case was settled, with the newspaper paying 300,000 pounds (about $483,000) in Armstrong's legal fees.
Since then, an United States Anti-Doping Agency investigation found Armstrong had participated in a massive doping program, and he was stripped of his Tour de France titles.
As a result, The Sunday Times is suing to get its settlement payment returned, plus interest, in addition to its costs for defending the case.
"The total claim is likely to exceed 1 million pounds ($1.6 million)," The Times reported.
The Times reported it sent a letter to Armstrong's lawyers that states: "It is clear that the proceedings were baseless and fraudulent. Your representations that you had never taken performance enhancing drugs were deliberately false."