Factual errors in Sir Alex Ferguson’s book prompt publisher to offer refund

  • Oops!
    Something went wrong.
    Please try again later.
In this article:
  • Oops!
    Something went wrong.
    Please try again later.
  • Alex Ferguson
    Alex Ferguson
    Scottish association football manager and former footballer (born 1941)

Having already angered the people he wrote about, Sir Alex Ferguson's book is now succeeding in angering the more pedantic people who read it. According to The Mirror, the book contains 45 factual mistakes that have prompted Jamie Hodder-Williams, the CEO of publisher Hodder and Stoughton, to personally email one reader who complained and offer a full refund.

“Possible corrections that have so far been helpfully pointed out are being checked and will be included in future reprints," Hodder-Wiliams wrote. “I am sorry that you feel that your expenditure on the book was not worthwhile. If you would like to send the book to me at our head office address, stating where you bought the book and at what price, we will refund your expenditure and postage.”

The book's errors include: stating that Roy Keane was with Man United for 11 years when it was actually 12 years, that Jaap Stam was sold to Roma when it was actually Lazio and, most bizarrely, that Ferguson's own pacemaker was implanted in April 2002 when it was actually March 2004.

Ferguson is not the only former Premier League manager with a bad memory and worse fact-checkers, though. Harry Redknapp's recently released autobiography also included a number of inaccuracies. Though, to be fair, they are more of the "blatantly rewriting history" variety than the mistakes of an aging memory.